یوگی و دوستان و توهین به حضرت نوح(ع)

همان طور که می دانید ایمان دارای هفت متعلق می باشد و فرد مؤمن از نظر قرآن کریم کسی است که به هر هفت متعلق ایمان بیاورد.

ayatmadari.ir-7motalaghe iman

چندین سال است که کمپانی هالیوود و والت دیزنی در صدد از بین بردن این هفت متعلق بین افراد هستند.از این رو در دهه های گذشته جهت نابود سازی ایمان به ملائکه فیلم هایی چون کنستانتین و لژیون را ساخته و برای نابودی ایمان به انبیاء تصمیم به ساختن انیمیشن هایی مانند: یوگی و دوستان و پاندای کونگفوکار گرفته است.

ما در این بخش به بررسی انیمیشن یوگی و دوستان می پردازیم:




یوگی، کارتونی که در سال 1972 نخستین بار بصورت نمونه ساخته شد. با عنوانِ Yogi"s Ark Lark. آرکِ یوگی که در نام این انیمیشن دیده میشود به کشتی یوگی ترجمه شده است که اشتباهی فاحش در ترجمه رخ داده است. کافی است کلمه Ark را در گوگل جستجو کرده و عکسهایی که ظاهر میشوند را ببینید تا به راحتی متوجه اشتباه بشوید. 



اما کلمه آرک در دیکشنری های انگلیسی به فارسی با سهل انگاری به کشتى ،قایق ،صندوقچه ترجمه شده است ولی در دیکشنری های دیگر مانند لانگمن و وبستر معنای دقیقتری آمده:




اگر تصاویر حاصل در گوگل را با این دو معنی کنار هم بگذارید متوجه میشوید که کلمه آرک بصورت اختصاصی به کشتی نوح گفته و از آن بعنوان سفینه نجات یاد میشود. 
جالب آنجاست که وقاحت سازندگانِ این انمیشن به حدی شد که صریحاً نام کشتی یوگی را کشتی نوح گذاشتند:



شما این تصویر را کنار تصاویر حاصل از جستجوی گوگل بگذارید:







آیا شباهت ظاهری کشتی یوگی با کشتی حضرت نوح کافی نیست برای اثبات اینکه سازنده این انیمیشن با غرض و مقصودی این نامگذاری را داشته و عامداً منظورش از کشتی یوگی، کشتی حضرت نوح بوده؟ و حالا آیا این تمسخر نیست که حضرت نوح را به شکل حیوان در آورده اند؟
جدای از این قسمت که با دلیل و مدرک و ریشه شناسی کلمه آرک آورده شد، با یک سرچ ساده در گوگل با عنوان: "Noah+Yogi" شما به نتایج جالبی میرسید .

 

حدود سی سال است با وجود اعتراض های مردم به صدا و سیما، این انیمیشن سریالی از شبکه های مختلف تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران پخش می شود؛ این در حالی است که این عکس در تیتراژ پایانی انیمیشن یوگی کاملا قابل مشاهده است.

 

yogiark-tohin b hazrate nooh a (14)

 

(چندی پیش مجدداً  یوگی و دوستان از شبکه پویا هر روز ساعت ۱۹ پخش می شد!!!… لطفا در سامانه تلفن گویای ۱۶۲ نظر بگذارید)

 

3 نظر

  1. helenhelensays:

    مثل همیشه عالی

  2. yousofyousofsays:

    سلام عالی بود.

  3. محمدمحمدsays:

    تشکّر